Praga V3S M2

 

Střední terénní nákladní automobil Praga V3S M2 je modernizovaná verze vozu Praga V3S M1, která vychází úpravou základní verze vozu Praga V3S (vojenský třítunový speciál, lidově zvaný ventravétřieskavejtřaskaVSka nebo prostě Vejda). Základní verze vozu Praga V3S se začala vyrábět v roce 1953 a byl určen zejména pro armádu ČSLA

Automobil Praga V3S M2 je odvozen od typu V3S M1. Vůz Praga V3S M2 je schopen překonávat vodní překážky o hloubce až 1,1 m.  Skříň spojky je vodotěsná. Předovovka, přídavná převodovka a nápravy mají všechny výstupní unašeče křížových kloubů utěsněny zdvojenýmii těsnícími hřídelovými kroužky. Brzdová soustava automobilu Praga V3S M2 je dvouokruhová. Ze vzduchové soustavy je vyveden vývod pro odpružení sedačky řidiče. V soustavě je zamontován protimrazový vstřikovač. Na přední nápravě vozu Praga V3S M2 jsou namontovány hydraulické teleskopické tlumiče pérování. Elektrické zařízení a příslušenství na vozidle Praga V3S M2 je konstruováno pro stejnosměrné jmenovité napětí 24V. Elektronická instalace je jednovodičová s ukostřeným záporným pólem. Automobil Praga V3S M2 je vybaven pouze jedním záložným kolem. Budka vozu Praga V3S M2 je účinněji izolována proti hluku. Je vybavena pneumaticky odpruženou sedačkou řidiče. Sedačka spolujezdce je nové konstrukce. Přístrojová deska automobilu Praga V3S M2 je vybaveny větším počtem kontrolních přístrojů, kontrolních a signálních svítilen a ovladačů. Ke zvýšení účinnosti vytápění budky byl nově zkonstruován rozvod teplého vzduchu. Motor vozu Praga V3S M2 je upraven pro provoz na náhradní palivo.