Praga V3S M1
Střední terénní nákladní automobil Praga V3S M1 je modernizovaná základní verze vozu Praga V3S (vojenský třítunový speciál, lidově zvaný ventra, vétřieska, vejtřaska, VSka nebo prostě Vejda), který se začal vyrábět v roce 1953 a byl určen zejména pro armádu ČSLA. Praga V3S M1 vznikla na základě požadavků z provozu, t.j. zlepšení jeho dynamických vlastností, především zvýšení výkonu motoru, snížení hluku v kabině řidiče a vhodnější konstrukční řešení převodového ústrojí.
Automobil Praga V3S M1 má dovolené užitečné zetížení v terénu 3 500 kg a na silnici 5 500. Může táhnout přívěs do hmotnosti 4 500 kg v terénu a 6 000 kg na silnici. Motor vozu Praga V3S M1 má zvýšený výkon na 88 kW při 2 100 otáčkách za minutu. Konstrukčními úpravami byla zvýšena jeho životnost. Spojka automobilu Praga V3S M1 je konstruována pro přenášení vyššího momentu síly a její ovládací ústrojí je vybaveno vzduchokapalinovým posilovačem. V převodovce a přídavné převodovce se změnily převodové poměry, čímž se zlepšily dynamické vlastnosti automobilu Praga V3S M1 a zvýšila se jeho konstrukční rychlost na 75 km/h. Brzdová soustava vozu Praga V3S M1 byla doplněna zařízením pro tažení přívěsů s dvouhadicovým ovládáním brzd a spojkovou hlavicí pro plnění vzduchové soustavy z cizího zdroje. Elektrické zařízení na vozidle Praga V3S M1 bylo doplněno vpředu na pravé straně nosníku blatníku sedmipólovou zásuvkou. Původní vzduchotlakové stírače byly nahrazeny elektrickými 12V stěrači.